Jak załatwić sprawę w Biurze Rewitalizacji i Planowania Przestrzennego

  1. Strona główna
  2. Bez kategorii
  3. Jak załatwić sprawę w Biurze Rewitalizacji i Planowania Przestrzennego

Każdy, kto ma do załatwienia sprawy w Urzędzie Miasta lub innych jednostkach miejskich może zrobić to za pośrednictwem internetu lub telefonicznie. Zachęcamy do ograniczenia wizyt osobistych.
Usługi realizowane w trybie ONLINE w Urzędzie Miejskim w Wałbrzychu

I. W zakresie planowania przestrzennego:

1) Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – wniosek można pobrać ze strony BIP, link do strony:
https://bip.um.walbrzych.pl/artykul/628/12016/wydanie-wypisow-i-wyrysow-z-planow-zagospodarowania-przestrzennego-oraz-zaswiadczen-o-zgodnosci-dzialalnosci-prowadzonej-w-istniejacych-obiektach-z-ustaleniami-planu-zagospodarowania-przestrzennego

2) Wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego – wniosek można pobrać ze strony BIP, link do strony: https://bip.um.walbrzych.pl/artykul/628/12015/wydanie-wypisow-i-wyrysow-ze-studium-uwarunkowan-i-kierunkow-zagospodarowania-przestrzennego

Miejsce załatwienia sprawy: Biuro Rewitalizacji i Planowania Przestrzennego
Rynek 23, 58-300 Wałbrzych
tel. 74 64 44 721, 74 64 44 722, 74 64 44 723, 74 64 44 724

Miejsce składania dokumentów: Biuro Obsługi Klienta, ul. Sienkiewicza 6-8
58-300 Wałbrzych
wtorek: 7:30 – 16:30, piątek: 7:30 – 14:30,
poniedziałek, środa, czwartek : 7:30 – 15:30
lub mailowo na adres um@um.walbrzych.pl

Opłata za wypis: do 5 stron – 30 zł , powyżej 5 stron – 50 zł
Opłata za wyrys:
a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 – 20 zł
b) nie więcej niż – 200 zł
Opłata za zaświadczenie – 17 zł
wnoszona na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Millennium nr 51 1160 2202 0000 0004 9251 5252 z dopiskiem opłata skarbowa

II. W zakresie rewitalizacji (w tym organizacje pozarządowe):

1) Wpis (lub zmiana) do ewidencji stowarzyszenia zwykłego:
http://bip.um.walbrzych.pl/artykul/632/12089/wpis-lub-zmiana-do-ewidencji-stowarzyszenia-zwyklego
Informacja pod nr tel. 74 64 44 717, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl
Wydanie decyzji o wpisie do ewidencji nie podlega opłacie skarbowej.
Wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, wnoszonej na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Millennium
nr 51 1160 2202 0000 0004 9251 5252 z dopiskiem opłata skarbowa

2) Wykreślenie z ewidencji stowarzyszenia zwykłego:
http://bip.um.walbrzych.pl/artykul/632/32585/wykreslenie-z-ewidencji-stowarzyszenia-zwyklego
Informacja pod nr tel. 74 64 44 717, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl

3) Wpis (lub zmiana) do ewidencji uczniowskich klubów sportowych lub do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej: 
http://bip.um.walbrzych.pl/artykul/632/12090/wpis-lub-zmiana-do-ewidencji-uczniowskich-klubow-sportowych-lub-do-ewidencji-klubow-sportowych-dzialajacych-w-formie-stowarzyszen-ktorych-statuty-nie-przewiduja-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej
Informacja pod nr tel. 74 64 44 717, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl

Wydanie decyzji o wpisie do ewidencji – 10 zł
Wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji – 17 zł
Opłaty wnoszone są na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Millennium
nr 51 1160 2202 0000 0004 9251 5252 z dopiskiem opłata skarbowa

Zwolnieniu z opłat, na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o opłacie skarbowej, podlegają jedynie Uczniowskie Kluby Sportowe.

4) Zawiadomienie o utworzeniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia:
http://bip.um.walbrzych.pl/artykul/632/21992/zawiadomienie-o-utworzeniu-terenowej-jednostki-organizacyjnej-stowarzyszenia
Informacja pod nr tel. 74 64 44 717, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl

Wydanie zaświadczenia o wpisie lub dokonaniu zmian podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, wnoszonej na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Millennium
nr 51 1160 2202 0000 0004 9251 5252 z dopiskiem opłata skarbowa.

5) Wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych, klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej: http://bip.um.walbrzych.pl/artykul/632/12091/wykreslenie-z-ewidencji-uczniowskich-klubow-sportowych-klubow-sportowych-dzialajacych-w-formie-stowarzyszen-ktorych-statuty-nie-przewiduja-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej
Informacja pod nr tel. 74 64 44 717, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl
Wydanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.
Zwolnieniu z opłat, na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o opłacie skarbowej, podlegają tylko Uczniowskie Kluby Sportowe.
Opłaty wnoszone są na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Millennium
nr 51 1160 2202 0000 0004 9251 5252 z dopiskiem opłata skarbowa.

Ponadto informujemy, iż aktualny wykaz organizacji pozarządowych działających na terenie miasta Wałbrzycha, w tym stowarzyszenia i kluby sportowe jest dostępny na stronie Urzędu link do strony:
http://organizacje.um.walbrzych.pl/pl/page/wykaz-organizacji-pozarz%C4%85dowych-mapa-aktywno%C5%9Bci

6) Wydawanie zaświadczeń dotyczących położenia nieruchomości/działki
w obszarze rewitalizacji. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem: http://bip.um.walbrzych.pl/artykul/628/32836/wydanie-zaswiadczen-o-polozeniu-nieruchomosci-na-obszarze-rewitalizacji-miasta-walbrzycha

Informacja pod nr tel. 74 64 44 715, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl

Wydanie zaświadczenia – 17 zł.
Opłaty wnoszone są na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Millennium
nr 51 1160 2202 0000 0004 9251 5252 z dopiskiem opłata skarbowa.
Wnioski o wydanie zaświadczeń w powyższym zakresie należy wysyłać na adres
e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl 
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej jw.
Telefon do Biura w celu pozyskania informacji na temat spraw związanych z rewitalizacją miasta: 74 64 44 711, 74 64 44 715, 74 64 44 717, 74 64 44 710, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl

Informację o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji można również uzyskać samodzielnie:
– na portalu mapowym: https://gis.walbrzych.pl/e-uslugi/portal-mapowy.
W warstwach mapy należy zaznaczyć warstwy wektorowe X obszar rewitalizacji, a następnie za pomocą „lupy” wyszukać interesującą nas nieruchomość/działkę.

– pod linkiem z wykazem ulic znajdujących się w obszarze rewitalizacji:
http://rewitalizacja.walbrzych.pl/pilotazowy-program-rewitalizacji/gminny-program-rewitalizacji/

7) Sprawy związane z realizacją/rozliczaniem mikrograntów: tel. 74 64 44 717, 74 64 44 711, e-mail: rewitalizacja@um.walbrzych.pl

8) Ogólnopolska Karta Seniora
Ogólnopolską Kartę Seniora może otrzymać senior, który ukończył 60 lat, mieszka i jest zameldowany w Wałbrzychu. Karta uprawnia do różnego rodzaju rabatów i promocyjnych warunków proponowanych przez firmy i instytucje biorące udział w projekcie „Gmina przyjazna seniorom”.
Na poniższej stronie internetowej zamieszczony jest pełny wykaz firm/instytucji:
https://glosseniora.pl/gdzie-skorzystac-z-karty/

Wniosek o wydanie Karty oraz formularz zgłoszeniowy dla seniorów (2 dokumenty) znajdą Państwo na stronie BIP, link do strony:
https://bip.um.walbrzych.pl/artykul/636/35929/wydanie-ogolnopolskiej-karty-seniora
oraz w Biurze Obsługi Klienta w Wałbrzychu przy ul. Sienkiewicza w godz. 7:30-16:30

Wypełnione i podpisane ww. dwa dokumenty należy złożyć w BOK.
Karty, w ciągu 7 dni, przesyłane będą drogą tradycyjną na podany w formularzach adres pocztowy.

Menu